Translate

miercuri, 5 iunie 2013

Uleiul de cânepă presat la rece – efecte benefice în diabetul de tip II

Nivelul trigliceridelor la pacienţii testaţi de dr. Vereşiu s-a înjumătăţit
Un conferenţiar de la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Cluj-Napoca a testat, la cererea unei firme, efectul uleiului de cânepă presat le rece în diabetul de tip II şi a ajuns la concluzii îmbucurătoare. Ioan Vereşiu, care lucrează la Centrul Clinic de Diabet şi precizează faptul că nu este nu fan al medicinei complementare şi alternative, a testat uleiul pe zece pacienţi, timp de 12 săptămâni, urmărind dislipidemiile - creşteri de colesterol, trigliceride (lipide simple care intră în compoziţia grăsimilor şi au rol energetic, al căror nivel crescut măreşte riscul pentru sclerozarea arterelor – n.red.).
„Le-am propus un protocol prin care am testat efectul asupra trigliceridelor, fiind vorba despre pacienţi la care tratamentul obişnuit nu ducea la atingerea obiectivelor”, ne-a spus dr. Vereşiu. Medicul a subliniat că nu a înlocuit tratamentul clasic şi că nu recomandă asta nimănui, dimpotrivă. După şase săptămâni de tratament cu ulei de cânepă presat la rece, bolnavii au făcut o pauză de şase săptămâni, urmând alte şase de tratament. „Se pare că este şi durabil. Poate m-aş fi bucurat ca valorile să crească, pentru că aş fi demonstrat un efect direct. Dar valorile au scăzut şi s-au păstrat”, a adăugat conferenţiarul.
De ce este atât de bună cânepa din soiul Sativa? Ne explică tot medicul: „Acest ulei are ca şi caracteristică faptul că are o foarte bună proporţie între acizii graşi esenţiali. Omega 6 şi Omega 3 sunt cele două mari familii de acizi graşi esenţiali, care au efecte cam antagonice, de aceea echilibrul dintre ei este important. Uleiul de cânepă are un raport bun şi are mult mai multe efecte decât cele asupra lipidelor - se pare că are efect în imunologie, îmbătrânire, boli de piele, tot felul de deficite, nu numai în protecţia cardiovasculară”.
De reţinut că, după tratament, nivelul trigliceridelor a scăzut la jumătate, dar au fost observate şi alte efecte colaterale: colesterolul a scăzut de la 225 la 182, colesterolul „bun” a crescut şi au scăzut şi glicemiile.


preluat: gandul

Biscuiti cu seminte si faina de canepa

V-am spus saptamana trecuta ca am descoperit de curand produsele Canah, pe baza de canepa si ca au fost atat de draguti incat sa imi trimita cateva produse pentru a le incerca in umila mea bucatarie. Poate stiti deja ca eu obisnuiesc sa ii fac lui Luca biscuiti in casa, pe care ii pun in borcane inchise ermetic si ii dau pe post de gustare intre mese, ca sa nu apelez pe cat se poate la clasicii pufuleti.
Asa ca, am profitat de ingredientele Canah pentru o reteta rapida de biscuiti, in care am pus o cana buna de seminte decorticate de canepa si am inlocuit faina alba cu faina de canepa, care nu doar ca a facut biscuitii mult mai sanatosi, ci le-a dat si o culoare interesanta. Sa trecem la reteta, deci, dar nu uitati ca puteti gasi produsele pe baza de canepa in magazinele bio sau naturiste sau bineinteles, le puteti comanda la preturi mai accesibile direct de pe site-ul Canah.
Ingrediente (pentru masurarea lor folositi o cana de 250 de ml sau cani speciale pentru masurat):
- o cana de seminte decorticate de canepa
- 2/3 cana de faina de canepa
- 100 gr zahar brun
- 2 galbenusuri mari
- 2 linguri unt moale (nu topit, doar moale, 2 linguri fiind cca 30gr)
- o lingurita otet
- o lingurita praf de copt
- o lingurita extract de vanilie
- o lingurita scortisoara
- o lingurita nucsoara prospat macinata
- un varf de cutit de sare

Cam asa arata semintele decorticate de canepa, asemanatoare oarecum cu susanul la aspect si parca si la gust. Mamei insa i s-a parut ca seamana cu samburii de pin la gust si de aici si idea de reteta pentru saptamana viitoare, cand o sa fac un pesto cu seminte decorticate de canepa.

Am masurat apoi si faina, care e de un verde foarte placut si mai grunjoasa decat faina alba clasica.

Am mixat untul moale cu zaharul brun, pana cand s-au omogenizat bine si au devenit o spuma.

Peste spuma de unt am pus galbenusurile si am mai mixat putin.

Apoi am adaugat faina de canepa, semintele, praful de copt, sarea, condimentele, otetul si vanilia. Am mixat bine de tot, 2-3 minute, la viteza medie.

Incincem cuptorul la 200 de grade (asta ar fi bines a facem de la inceput daca nu avem cuptor electric care se incalzeste rapid) si punem hartia de copt pe o tava mare (eu am folosit tava aragazului). Modelam mingiute din compozitia pentru biscuiti, putin mai mar decat o cireasa. Le punem in tava, cu cel putin 3-4 cm intre ele, pentru ca se latesc la copt.

Coacem biscuitii 5 minute sau pana cand sunt usor rumeniti pe margini, apoi ii scoatem pe un gratar si ii lasam sa se raceaca de tot.

Puteti sa ii serviti asa simpli, va asigur ca sunt deliciosi langa un pahar de lapte la micul dejun sau ca si gustari in timpul zilei, sau puteti sa le faceti o glazura din 50gr de ciocolata alba si 2-3 linguri de lapte. Asa i-am servit noi, cu glazura, peste care am presarat si cateva seminte de canepa. Sa ne fie de bine, ca tare buni au fost!


Preluat: teo's kitchen

Seminţele de cânepă – elimină stresul şi ne menţin în formă

Seminţele de cânepă reprezintă baza unui regim alimentar sănătos şi sunt unele dintre cele mai hrănitoare alimente. Au un gust plăcut, asta dacă vă place să consumaţi seminţe de floarea-soarelui sau seminţe de pin.
Ce conţin seminţele de cânepă
În comparaţie cu seminţele de in, dovleac, susan sau soia, seminţele de cânepă au o valoare nutriţională mult mai apreciată.
Conţin:
      >acizi graşi esenţiali (omega 6 şi 3), importanţi pentru curăţarea vaselor de sânge. În plus, aceşti acizi previn apariţia bolilor cardiovasculare
    Seminţele de cânepă – elimină stresul şi ne menţin în formă
  • proteine
  • vitamine
  • minerale (calciu, magneziu, fier şi potasiu)
  • enzime
  • fibre
  • antioxidanţi (vitamina E)
  • fitonutrienti
Beneficii pentru minte şi corp
Seminţele de cânepă:
  • combat stresul
  • au un indice glicemic scăzut şi tocmai de aceea sunt indicate persoanelor care suferă de diabet
  • sunt indicate gravidelor întrucât acizii graşi esenţiali sunt necesari dezvoltării armonioase a copilului
  • dacă vreţi să deveniţi vegetarieni, atunci semințele de cânepă vin în ajutorul vostru. Ele suplinesc aportul de proteine pe care îl aduce consumul de carne.
  • îmbunătăţesc tranzitul intestinal
  • reduc nivelul de colesterol
  • întăresc sistemul imunitar
Seminţele de cânepă – elimină stresul şi ne menţin în formăAstea sunt cele mai importante beneficii ale seminţelor de cânepă. Eu însă le consum cu regularitate (o dată la două zile, în jur de 20 de grame, la micul dejun, amestecate cu fulgi şi lapte) pentru sănătatea pielii. Datorită aportului mare de acizi graşi, seminţele de cânepă flexibilizează textura epidermei, regenerează celulele moarte, dar au şi proprietăţi antivirale, antifungice şi antibacteriene.
 Şi încă ceva foarte important: cânepa are singura sămânţă comestibilă care conţine acid gamma-linolenic, benefic în tratarea simptomelor premenstruale şi ale menopauzei.
Cum se consumă
Vă recomand să consumaţi seminţele de cânepă la micul dejun sau la serviciu în pauza de masă, atunci când simţiţi nevoia să ciuguliţi ceva mai consistent. Sunt excelente de adăugat în forma lor clasică, dar şi tip pastă în salatele de fructe sau legume.
Obișnuiți să consumați semințe? Vă place gustul lor?


preluat: Bioaddict.ro